Fysioterapi

Har du nyligen skadat dig i samband med idrott eller träning? Lider du av akut smärta från din rygg eller nacke. Då är du välkommen på vår öppna akutmottagning på Bromma Fysioterapi. Läs mer
Vi har stor erfarenhet av rehabilitering av ortopedkirurgiska patienter, såsom patienter med frakturer, ledbandsskador mm. Läs mer
På Bromma Fysioterapi har de flesta fysioterapeuter vidareutbildning inom OMT. Flera har dessutom examen i OMT steg 2 samt steg 3, vilket är den högsta nivån inom OMT. Läs mer
Mekanisk Diagnostik och Terapi (MDT) är en internationellt erkänd metod för att diagnosticera och behandla besvär i rygg och nacke. Metoden har ett specifikt och strukturerat sätt ... Läs mer
Vi på motions- och idrottsskadeenheten bedömer och rehabiliterar akuta skador och överbelastningsskador som uppstått i samband med idrott. Läs mer
Personer med reumatisk sjukdom kan få individspecifikt anpassad träning och behandling. Smärtlindring sker bland annat med TNS, akupunktur, avspänning och ortopedisk manuell terapi. Läs mer
Vid stress och långvarig smärta blir hela livet påverkat och man kan ibland behöva stöd för att hitta tillbaka till rutiner, sömn, träning och vardagsaktiviteter som ger balans i vardagen. Efter bedömning lägger vi upp en plan för rehabilitering med fokus på balans i vardag och arbetsliv. Läs mer
Här arbetar fysioterapeuter med bred kompetens och mångårig erfarenhet inom ortopedi, neurologi,
hjärt och kärlsjukdomar, reumatologi, barn, långvarig smärta, avslappning och
manuella behandlingstekniker.